- Pripadnost z vidika povezanosti
“Veriga povezanosti” – V razredu so učenci želeli okrepiti povezanost. Učiteljica jih je povabila, naj delijo zgodbe, kdaj so se počutili sprejete. Eva je povedala, kako ji je sošolec pomagal pri matematiki, kar ji je dalo občutek pripadnosti. Jan je opisal, kako so na pikniku plesali skupaj, kar ga je naredilo ponosnega na razred. Učenci so zapisali svoje zgodbe na papirnate trakove in jih povezali v verigo, ki je krasila učilnico. Veriga je simbolizirala njihovo povezanost, razred pa je postal bolj enoten. Če bi ostali osamljeni, bi žalost in razdrobljenost prevladala. Povezanost je prinesla veselje in samozavest.
Vrednota: PRIPADNOST z vidika povezanosti daje posamezniku občutek, da se počuti sprejetega, razumljenega ali cenjenega znotraj skupine.
- Pripadnost z vidika pasti izključevalnosti
“Nestrpnost na medšolskem turnirju” – OŠ Sonce in OŠ Luna sta tekmovali na nogometnem turnirju. Obe šoli sta bili ponosni na svoje ekipe, a po tekmah so navijači postali nestrpni. Sonce je obtoževalo Luno goljufanja, Luna pa Sonce pristranskosti. Učenci so se izogibali, prijatelji iz nasprotnih šol pa so bili označeni za “izdajalce”. Luka iz Sonca se je zaljubil v Majo iz Lune, kar je povzročilo zasmehovanje: “Kako hodiš z njo, ona je iz Lune!” Športni dnevi so bili razdeljeni, vzdušje napeto. Učitelji so organizirali dan druženja z mešanimi ekipami, kjer sta Luka in Maja delila svojo zgodbo. Učenci so ugotovili, da imajo skupne interese, in začeli prijateljevati. Sodelovanje je prineslo enotnost, nestrpnost pa bi povzročila razdore.
Vidik: Pasti izključevalne pripadnosti in vrednost vključujoče pripadnosti.
- Pripadnost z vidika identifikacije in zvestobe
“Šolski vrt raznolikosti” – OŠ Zvezda je želela ustvariti šolski vrt, da bi pridelke delila z domom upokojencev. Učenci, imenovani Zvezdni vrtnarji, so se identificirali z idejo: “Smo Zvezda, ki pomaga!” Vsak je prispeval edinstveno vrlino: Ana je poznala rastline, Marko je organiziral delo, Sara je okrasila vrt, Luka je kopal gredice. Sprva so nekateri opustili zvestobo, rekli: “Naj drugi delajo!” Vrt je propadal, kar je razočaralo vse. Naslednje leto so se zavezali zvestobi: Ana je učila o rastlinah, Marko razdelil naloge, novi člani pa dodali ideje, kot je kompost. Njihove različne vrline so ustvarile sinergijo, vrt je uspel, pridelki pa razveselili upokojence. Pomanjkanje zvestobe bi povzročilo neuspeh, zvestoba pa je prinesla ponos in splošno dobro.
Vidik: Identifikacija in zvestoba, ki združujeta različne vloge za boljši rezultat.